Zaloguj Zarejestruj

Zaloguj

Zobacz nas również na:

Najbliższe szkolenia
 kwiecień - maj - czerwiec 2025 r.   29.04.025, g. 10.00 szkolenie on-lineOchrona środowiska w procesie inwestycyjnymZAPISZ SIĘ   07.05.025, g.... Czytaj więcej
Targi budowlane z udziałem opolskich...
Dom, energia, ogród – pod takim hasłem odbywały się wiosenne Targi Budowlane, zorganizowane w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym w Opolu przez... Czytaj więcej
Targi budowlane z udziałem opolskich...
Dom, energia, ogród – pod takim hasłem odbywały się wiosenne Targi Budowlane, zorganizowane w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym w Opolu przez... Czytaj więcej
Konkurs ”Kartka świateczna – Wielkanoc 2025” -...
Konkurs ”Kartka świąteczna – Wielkanoc 2025” organizowany dla dzieci/wnuków członków Opolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa –... Czytaj więcej
XXIV Zjazd OPL OIIB - Wyzwania przed jesiennymi...
Obradujący w Prószkowie pod Opolem delegaci XXIV Okręgowego Zjazdu Sprawozdawczego Opolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa przyjęli... Czytaj więcej
prev
next

Warsztaty biznesowe

Informujemy, że Mazowiecka Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa ponownie uruchomiła Akademię Menadżera czyli cykl dwudniowych warsztatów biznesowych. Warsztaty dostępne są w wersji stacjonarnej oraz on-line. Jednocześnie dostępne są również warsztaty stacjonarne z obszaru efektywności i rozwoju osobistego.

Akademia Menedżera to siedem niezależnych warsztatów, dotyczących zarówno konieczności zdobywania umiejętności menadżerskich związanych z zarządzaniem zespołem, jak też rozumienia aktualnych trendów rozwoju organizacji, zmieniających się postaw klienckich i pracowniczych, wykorzystywania różnic wynikających z następujących zmian pokoleniowych pracowników czy wzmacniania przywództwa i tworzenia strategii biznesowych. 

 

Program Akademia Menadżera oparty na doświadczeniu i praktyce, adresuje najważniejsze aspekty pracy menadżerów w czasach VUCA, zwraca uwagę na całościowe podejście do pracy z ludźmi, na świadome wykorzystywanie procesów firmowych dla zwiększania efektywności, a także buduje świadomość autentycznego przywództwa i wzmacniania kultury organizacyjnej.

Aktualnie dostępne są następujące tematy:

  • "Ja Menedżer" - czyli, jak skutecznie zarządzać zespołem
  • Jak przekazać motywującą ocenę, czyli konstruktywna informacja zwrotna 
  • Od "Ja" do "My" - czyli zarządzanie w zespole wielopokoleniowym, zróżnicowanym 

W dalszej kolejności będą dostępne również:

  • Współpraca dla wyniku, czyli prowadzenie rozmowy motywującej
  • Asertywna komunikacja menadżerska
  • Zarządzanie zmianą i proaktywnością
  • Zarządzanie sobą w czasie

"JA MENEDŻER" - CZYLI, JAK SKUTECZNIE ZARZĄDZAĆ ZESPOŁEM

Kiedy?

16-17.10.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]

23-24.10.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty on-line [WIĘCEJ INFORMACJI]

Program:

  1. Zarządzanie dopasowane w zespole:
  2. Czym jest kompetencja w zarządzaniu - ćwiczenie kierowca. Poziomy kompetencji pracowników jako wypadkowa wiedzy/umiejętności i zaangażowania - charakterystyka.
  3. Ilość i jakość dostarczanych informacji i wsparcia dla pracownika jako wyznacznik stylu zarządzania. Dostosowanie stylu działania menedżera do pracownika - style zarządzania.
  4. Analiza podległego zespołu - ilu mam pracowników w poszczególnych poziomach kompetencji.
  5. Ćwiczenie co motywuje (zachęca), co demotywuje (zniechęca) do działania i rozwoju na każdym poziomie kompetencji. Niedostosowanie stylu do pracownika jako źródło demotywacji i rotacji.
  6. Trudna sztuka delegowania zadań:
  7. 3 elementy delegowania: przekazania obowiązków - dzielenie się odpowiedzialnością - monitorowania i kontrola zadania.
  8. Ćwiczenie opory w delegowaniu - źródła i sposoby ich przełamywania. Komu delegować i jakie zadanie? Analiza z wykorzystaniem macierzy zadań.
  9. Zasady skutecznego delegowania zadania:
  10. aby zadanie miało sens - czyli wskazanie celu,
  11. co mam zrobić - czyli precyzja w określeniu wyniku i czasu realizacji zadania,
  12. dlaczego ja/co z tego będzie - czyli wskazanie korzyści i konsekwencji.
  13. Konieczność sprawdzenia poprawności odbioru delegowanego zadania - jak to zrobić?
  14. Precyzyjnie i wyczerpująco w delegowaniu zadań - wykorzystanie techniki 5W2H - ćwiczenie delegowania.
  15. Zakończenie i podsumowanie szkolenia: Przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia.

JAK PRZEKAZAĆ MOTYWUJĄCĄ OCENĘ, CZYLI KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA

Kiedy?

20-21.11.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]

27-28.11.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty on-line [WIĘCEJ INFORMACJI]

Program:

  1. Konstruktywna informacja zwrotna w praktyce zarządzania:
  2. Cel informacji zwrotnych i zasady działania kierownika.
  3. Konstruktywna informacja zwrotna, jako wiedza dla pracownika o tym:
  4. Jakie są wymagane standardy.
  5. Jak radzi sobie z pracą.
  6. Co powinien zrobić, aby sprostać wymaganiom.
  7. Jakiego wsparcia może oczekiwać od kierownika.
  8. Kontrola a monitorowanie wykonania zadania - różnice w podejściu kierowniczym.
  9. Fakty a interpretacje w wyrażaniu oceny - ćwiczenie dziwny człowiek.
  10. Sankcje a konsekwencje w wyrażaniu oceny.
  11. Konstruktywna informacja zwrotna w ocenie pracy i osiąganych wyników - technika FUKO w wyrażaniu oceny - ćwiczenie alter ego.
  12. Technika UF w przekazywaniu utrwalających informacji zwrotnych - ćwiczenie moje obserwacje symulujące wyrażanie oceny w warunkach pracy.
  13. Technika SPINKA w przekazie mieszanej informacji zwrotnej.
  14. Egzekwowaniu wykonania zadania:
  15. Co jest powodem nie wykonania zadania? - case study.
  16. 4 etapy egzekwowania - ćwiczenie symulujące realizację procedury egzekwowania w warunkach pracy.
  17. Zakończenie i podsumowanie szkolenia: Przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia, czyli doskonaleniem umiejętności delegowania.

OD "JA" DO "MY" - CZYLI ZARZĄDZANIE W ZESPOLE WIELOPOKOLENIOWYM, ZRÓŻNICOWANYM

Kiedy?

11-12.12.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]

18-19.12.2021 r. w godz. 8:30-16:30 - warsztaty on-line [WIĘCEJ INFORMACJI]

Program:

  1. Generacje w pracy - czyli z kim współpracujemy w zespole?:
  2. Kto jest kto czyli pokolenia: BB - X - Y - Z. Identyfikacja pokoleń - z czego wynika przynależność do generacji: data urodzenia czy wartości i postawy życiowe?
  3. Fakty i mity o Zzetowanych a ich mocne strony i obszary rozwojowe. Potrzeby - wartości - postawy - pokolenia

Z w pracy. Nie są tacy jak my - czyli jaki jest potencjał pokolenia Z?

  1. Rekomendacje do współpracy:
  2. Potrzeby i oczekiwania pokolenia Z wobec szefa i firmy - jakie są i jak im sprostać?
  3. Komunikacja z Z - tami - czy stać menedżera na brak dopasowania?
  4. Jak delegować zadania, aby zmotywować do działania i aby zostało wykonane zgodnie z oczekiwaniem?
  5. Motywatory i informacje zwrotne - czy prawdą jest, że tylko pieniądze ich motywują? Jak przekazać negatywny feedback, aby został konstruktywnie odebrany przez Z?
  6. Bycie autorytetem dla generacji Z - budowanie przez menedżera asertywnych relacji i gotowość do wspierania Z.
  7. Kamienie węgielne budowania efektywnego zespołu:
  8. Co buduje zespół: cel - lider - skład zespołu

- standardy/wzorce pracy. Etapy procesu zespołowego: formowanie - docieranie - normowanie - działanie

- zawieszenie - akceptacja a organizacja zespołu.

  1. Role zespołowe - typologia Belbina a świadomość własnych i innych osób preferencji do określonych działań.
  2. Zakończenie i podsumowanie szkolenia: Przekazanie zadań rozwojowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników na podstawie Action Planu, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia

TRENER:

Piotr Sajewicz - Psycholog, certyfikowany trener biznesu, praktyk zarządzania - zdobył unikatowe doświadczenie z zakresu zarządzania zespołem, komunikacji i działań w sytuacjach trudnych i kryzysowych odpowiadając za pracę 120 osobowego zespołu rozproszonego, funkcjonującego na terenie kraju i poza nim (szef wydziału Dowództwa Wojsk Lądowych w Warszawie. Training & Development Manager HIGH5 Group sp. z o.o.

Absolwent Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego - specjalizacja psychologia zarządzania, studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi a także Coachingu. Certyfikowany Praktyk PRISM Brain Mapping.

Ma ponad 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, głównie dla branży: przemysłowej, motoryzacyjnej, budowlanej, stoczniowej, chemicznej, lotniczej, technicznej.  W ramach szkoleń stosuje dodatkowo zaawansowane metody mentoringowe, facylitację,  dramę,  gry szkoleniowe. Szkoli trenerów  w procesach na kilku poziomach, trwających kilka miesięcy. Przeprowadził ponad 1500 dni treningów i warsztatów, z których otrzymuje bardzo wysokie oceny.

Realizował działania psychologiczne dla personelu narażonego na ekspozycję na silny stres min. jako uczestnik V zmiany PKW w Iraku. Prowadził działania dedykowane budowaniu współpracy w zespołach zadaniowych, a także poprawy efektywności ich działania. Jest ekspertem w zakresie team buildingu out-doorowe. Brał m.in. udział w szkoleniach Countering the psychology of terrorism and combat stress prowadzonych przez Defense Institute for Medical Operation, seminarium Post-Combat Psychological Adaptation of Military Personnel w Kwaterze Głównej NATO w Brukseli

Koszt uczestnictwa:

Warsztaty stacjonarne:

  •  500 zł brutto

Warsztaty on-line:

  •  400 zł brutto

Płatność dokonywana jest bezpośrednio po rejestracji. Wystawiane są faktury VAT.

Pozostałe warsztaty:

DESIGN THINKING, CZYLI SZUKANIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ

Kiedy?

02.10.2021 r. w godz. 10:00-15:00 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]

Program:

  1. Przywitanie uczestników, wprowadzenie do warsztatu. Czyli o czym, jak i z jakiego powodu.
  2. Czym jest Design Thinking - krótka historia o początkach metody, jej założeniach i przebiegu procesu DT.
  3. Zacznij od początku - czyli rola zrozumienia klienta w procesie DT.  Ćwiczenie. Mapa empatii. Praca w grupach.
  4. Co jest wyzwaniem - ćwiczenie Drabina Problemu. Wyciągamy  wnioski z pierwszego etapu i definiujemy co jest wyzwaniem - Jakiego produktu/rozwiązania tak naprawdę potrzebuje klient
  5. Prototypowanie - Ćwiczenie Dzień z życia klienta. Które z pomysłów  będących odpowiedzą na wyzwanie wydają się być najlepsze?
  6. Testowanie - jak możemy przetestować produkt/rozwiązanie w  relacji z odbiorcą?
  7. Wdrażanie - czego potrzebujemy, by aktywnie obserwować  produkt/rozwiązanie w relacji z odbiorcą i reagować na informację z  rynku? Ćwiczenie Karta Feedbacku. Uczenie się na przyszłość.
  8. Dyskusja, podsumowanie, wnioski.

STRES I CO DALEJ?

Kiedy?

30.10.2021 r. w godz. 10:00-15:00 - warsztaty stacjonarne [WIĘCEJ INFORMACJI]

Program:

  1. Wprowadzenie, zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
  2. Neurony, kortyzol, dopamina i ewolucja, czyli neuronauka w służbie radzenia sobie ze stresem.
  3. Radzenie sobie ze stresem dzięki strategiom mentalnym:
  4. Cognitive jujitsu - czyli przeramowanie
  5. Trzy złote pytania
  6. Strefa aktualnego wpływu
  7. Radzenie sobie ze stresem dzięki pracy z ciałem oraz oddechem
  8. Technika Heart-Focused breathing (metoda HeartMath) - ćwiczenie oddechowe z wykorzystaniem technologii w procesie podnoszenia efektywności - program EmWave
  9. Medytacja Hawajska - wykorzystanie ruchu gałek ocznych do pogłębienia stanu relaksu.
  10. Power poses - obniżenie kortyzolu dzięki sięganiu do mądrości ciała (przyjmowanie tzw. pozycji mocy, na bazie badan Amy Cuddy)
  11. Start - stop - continue - czyli ustalenie indywidualnego planu działania.
  12. Podsumowanie szkolenia - ustalenie dalszego planu działania.

TRENERKA:

dr Ewa Hartman - Certyfikowana trenerka metody Points of YouTM oraz metody HeartMathTM, wykładowca. Doktor Szkoły Biznesu Bournemouth University (Wielka Brytania).

Prowadzi liczne wykłady, wystąpienia i prezentacje, zarówno w języku polskim i angielskim, w kraju jak i za granicą (między innymi w Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii).

Jest kierownikiem nagradzanych studiów podyplomowych Neuro-Przywództwo na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, oraz wykładowcą na studiach MBA na uczelni Łazarskiego w Warszawie.

Ponadto pisze do portalu InnPoland, oraz do magazynu Law Business Quality i magazynu Les Nouvelles Esthetiques, gdzie porusza tematy oscylujące wokół roli mózgu w biznesie, emocji czy zarządzania osobistą energią.

Laureatka Plebiscytu Diamenty Kobiecego Biznesu w kategorii Firma Godna Zaufania

Koszt uczestnictwa:

Warsztaty stacjonarne:

  •  300 zł brutto

Płatność dokonywana jest bezpośrednio po rejestracji. Wystawiane są faktury VAT.

UWAGA!

Warsztaty stacjonarne odbędą się zgodnie z obowiązującymi wytycznymi Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Głównego Inspektora Sanitarnego (szczegóły). Dysponujemy odpowiednio dużą salą konferencyjną oraz zapleczem technicznym umożliwiającym bezpieczne przeprowadzenie zajęć.

Wszystkie warsztaty dostępne są na stronie internetowej

WARSZTATY BIZNESOWE

Początek strony